05. Vad är kärlek?

(nu ligger jag lite efter i dagarna men det får vi alla leva med)

Vad är kärlek?
Kärlek kan vara så otroligt stort, det kan vara smärtsamt och underbart. När jag ibörjan hörde ordet kärlek tänkte jag genast på en romantisk film där 2 människor älskar varandra och kysser varandra vid solnedgången.. Men så är det ju inte. Kärlek är så mycket mer, jag hyser kärlek till många olika saker och många människor i våran värld. Enkla saker som en ledig dag, ligga i soffan o äta godis på kvällarna, långa bad med film, sova, musik, äta god mat och sådant är också något man kan känna kärlek till. Min familj och mina vänner betyder så otroligt mycket för mig, de är så underbara och utan dem skulle jag inte kunna fortsätta mitt liv. De gör mig hel och jag älskar dem så fruktansvärt mycket, mina dagar skulle vara ytterst tomma utan dessa speciella människor i mitt liv. De betyder allt. Likaså min ljuvliga pojkvän, som jag hyser den största delen av min kärlek till. Vi har haft våra svåra stunder, för kärlek är svårt, och vi har våra fina stunder. De fina stunderna har övertagit de svåra och tråkiga. Jag känner mig alltid så glad och trygg i hans sällskap och jag är lycklig som har någon som honom, som alltid berättar hur mycket han älskar mig och ger mig komplimanger. Även fasst jag inte alltid tror på det så vet jag att det är sant.
Jag har väldigt svårt för att definera ordet kärlek, det är så stort och så mycket. Men detta är en liten del av det jag ser som kärlek, jag kanske inte förstår det riktigt än men nån dag gör jag det.


Min Kärlek.
 


Kommentarer
Postat av: J

du är såå fin, ibland blir jag slagen av förvåning över hur smart och fin du är.. tur du är min syster då <3

2011-01-13 @ 14:09:04
URL: http://johannaalfredsson.blogg.se/
Postat av: mikki

tihi, så du tycker jag är dum? ;) hihi skojar bara, du är jättefin kära syster! saknar dig. ja det är tur det :) <3

2011-01-13 @ 18:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0