07. min bästa vän

jag har några vänner som jag håller väldigt nära hjärtat, vissa mer än andra. och jag tänkte skriva om två personer som vart med och gjort mitt liv till vad det är idag.


min första och riktiga bästa vän var och är maria. jag kallar henne mary.
jag har känt henne sen vi var små och ända sedan dess har vi varit vänner, vi har haft många roliga och härliga stunder genom åren. jag vet inte riktigt hur gammal jag var när jag lärde känna henne men vi har känt varandra i över 12 år. när vi var små sa vi att vi var varandras stjärnsystrar, och jag tror att det är så, för även fasst vi har haft svåra stunder och känt att allt är skit så har vi haft varandra. hon har gett mig så mycket glädje i mitt liv, jag minns att vi var på västkusten tillsammans och vi gick till havet varje dag och badade, jag blev bränd på magen av en manet och vi hittade massvis med småkrabbor på stranden. alla gånger vi varit på uv-läger och suttit framför en lägereld tillsammans, alla läger vi haft så otroligt roligt på, jag saknar att umgås med henne och alla andra på uv i tält i en hel vecka. men det är maria som gör det värt det.

när jag tänker på alla skratt och alla minnen vi har blir jag så glad, och vill bara skutta runt. eller göra något annat som nog bara jag och maria förstår hihi, när man bara vill krama sönder något och känner stor bubblande glädje i hela kroppen, IIIHHH. jag känner alltid att jag kan prata med maria, har har så stort förtroende för henne och det är en väldig trygghet. jag vet att hon finns där och att hon stöttar mig, jag vet att hon finns där i glada och ledsna tider, hon var en av de som gav mig enormt stöd när monica försvann, jag kan inte sätta ord på hur mycket det betydde för mig, det betyder för mycket för det, "det finns inga ord för dig på det här jävla språket, jag har inga ord för att vi andas, tänker, känner samma sak", det stämmer något oerhört.
tänk att hon älskar en liten människa som jag. och jag älskar henne utav hela mitt hjärta, min fina vän.
hon har varit min bästa vän sedan barnsben och ett liv utan henne skulle krossa mitt hjärta, det går inte att finnas utan henne.



den andra personen jag tänker skriva om som har gett mig enorm glädje och lycka är carro.
hon kom in i mitt liv lite senare och tur var väl det! jag visste vem hon var i fyran. sen lärde jag känna henne bättre i femman-sexan. jag minns att jag och ett par andra kompisar ställde oss utanför hennes fönster och ville att hon skulle vara med oss. och att jag senare satte en godiskula i halsen och carro frågade "vill du ha vatten?" hihi det lät så gulligt.

då jag verkligen kom nära carro och kände att hon var min bästa vän var i sjuan, och hon flyttade då till min klass. på sommaren fick jag hänga med carro och hennes familj till stockholm och vi tillbringade några underbara dagar där. hon träffade sin dåvarande idol och vi fick många fina skratt.men det var också i högstadiet som våran vänskap gick sönder lite, vi bråkade mycket och det var en gång som vi inte pratade med varandra på flera månader och hon bytte tillbaka till sin gamla klass. det var ingen rolig tid, men trots det så tycker jag ändå
att det var bra att vi bråkade, för då insåg jag hur mycket jag saknade henne och hur enormt mycket hon betyder för mig. hon är en av de få som jag kan berätta mina djupaste hemligheter för och prata om precis allting, jag vet att hon lyssnar och jag vet att hon hjälper mig. jag hoppas också att hon litar på mig lika mycket som jag gör, och känner att hon också kan prata med mig om allt. hon är en underbar människa, den som inte inser det är blind, så är det. om hon finns i mitt liv så länge jag lever.. jag kan inte säga hur glad jag blir över det. vi har varit med om många härliga och många sorgliga stunder. jag minns när hon kom hem till mig o en kompis för att hon hade bråkat med sin pappa, jag ville bara krama om henne och göra allting bra.
hon förtjänar inget annat än lycka och bra saker i hennes liv.
jag skulle inte vilja finnas i en värld där hon inte existerar för jag älskar den tjejen.

"Vad det är bra att jag har dig.
Vad det är bra att jag har dig.
Vad det är bra att vi har oss
och jättebra är det förstås;
att vi får träffas varje dag
och va´ tillsammans, du och jag.
För ingen, nej ingen vill va ensam."


jag är så glad att dessa två finns i mitt liv, det skulle inte vara samma sak annars.


Kommentarer
Postat av: Carro

aw, får tårar i ögonen nu.... så fint skrivet! Jag minns oxå så väl den dagen du satte i halse, haha. trodde ju du skulle dö :( xD jag älskar dig otroligt mycket, och ja, jag litar till 100 på dig! du är den finaste vännen jag har och kommer någonsin ha <3

2010-12-15 @ 18:56:52
URL: http://www.carolineflorens.tk/
Postat av: mikki

haha men jag fick upp den ur halsen innan du hann komma mes dditt vatten hihi :) älälskar dig bajsmycket!<3 och jag längtar tills om cirkus 8-9 tim? or när slutar du? :) du är bäst minminmin carro <33

2010-12-16 @ 07:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0