17. Mitt favoritminne

jag känner precis som min syster på denna biten. mitt favoritminne är monica. alla somrar vi tillbringade i friggeboden ute i bunn. när kenneth jagade mig med gräsklipparen och vi sprang så vi blev anfådda och jag ramlade i trappan och skrapade upp knät som lämnade ett ärr. ett minne inristat på min kropp. alla gånger vi gick ner till båthusen(?) och simmade in till badplatsen, alla gånger vi gick till kiosken o köpte glass, stannade till vid bryggan och fångade skräddare med farmor och farfars håv. jag minns att vi alltid gillade att åka båt med kenneth. alla kvällar som vi spelade kubb, gungade i hammocken, tävlade runt huset, sparkade fotboll, gosade med jamas och det där hjärtformade badkaret som vi alltid skulle bada i. med bubblor och allt. jag minns alla gånger vi lekte i kenneths damm, på kvällarna när vi spelare kort och virade in oss i filtar. då var jag lycklig. jag trodde aldrig att det skulle gå som det gick, jag trodde vi skulle få fler minnen, flera somrar tillsammans. jag skulle ge vad som helst för det. bara jag fick träffa dig igen.

♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0